Alla inlägg under oktober 2007

Av Jessica - 31 oktober 2007 22:12


Hejsan hejsan!


Nu var de ett tag sen, så va ha hänt? Jo...

Jackan är köpt, resan till Katrineholm och Vara är avklarad =)

Dock gick hemresan si så där, Johans bil dog strax innan Valbo, så de blev bogsering till Gävle o sen tåg hem därifrån... :P


Ikväll är de premiär o röda mattan för filmen ja va med i för ett tag sen =) Nattens barn.. Mohahaha...

Sitter på jobbet just nu o väntar på att vi ska börja plocka ihop snart o stänga.. Sen bär de av mot Filmstaden o 50 minuters filmtittande!!

Hoppas att ni får de trevligt Ola, Maria & Johan ;)


Puss hej!


Av Jessica - 25 oktober 2007 14:19


Hade du varit här nu så hade du fått en kyss!! Åh va glad jag blev när du ringde o sa att jackan fanns i rätt färg o stl.. Så snällt av dig att fixa de trots att du mår som du mår idag ;P Men ja hoppas verkligen att du är bakis o att de inte är magsjuka, går ju sånt skit nu... :(


Sitter på jobbet o gör massa kontorsarbete, alla min jobbarkompisar ha gått för dagen, bara jag kvar... Dock är de lite svårt att koncentrera sig när alla ungarna på fritids springer här utanför dörren o skriker, snart blir ja tokig på de här o gör kväll istället ;) Ja ha ju en del ja måste hinna med innan tåget går 18.11 Åh nu är de inte långt kvar.. :D


Men en lång berättelse o lite bilder kommer efter helgens bravader ;)

Ha de bäst allihopa, de ska iaf jag ha nu när ja är ledig i 3 dagar :D:D:D


Puss & Kram

  

P.S Bilder från förr förra helgen är uppdaterade nu ;)


Av Jessica - 24 oktober 2007 07:54

  

Att få ta i den där jackan va ju nästan hopplöst, o när jag väl hittar där dom säljer dom så fanns de bara i brunt.. Kanon tänkte jag o storlek 36? jajemensan de hade dom en kvar av ;) De va fan värt besväret!!

Men ajdå, Jessica upptäcker ett produktionsfel.. Tjejen i kassan ringer ett samtal o sen säger hon att ja får 100 kr i rabatt, tack säger ja men då måste ja fundera på de... Man blir ju lite osäker, 100 kr i rabatt? Men då ha ja ju inget öppet köp, hmm är de verkligen värt 100 ynka spänn?

Ja ringer brorsan som trodde att ja skämtade med honom, du ska inte betala en krona mer än 1000 för nått sånt fel säger han, vilket leder till att mitt sökande på jackan tog hela dagen o ja kom hem tom hänt, elr inte riktigt men iaf utan jacka =(


Överaskningen då, jo när ja kommer in på fritids är de nån som springer allt va hon kan fram o kramar mig, sen frågar ja om hon är redo för att gå på stan en sväng... Upprymd o exalterad springer hon o sätter på sig ytterkläderna o tjatar på mig att ja ska skynda mig..

Vi åker in till stan för att avsluta historien ovan (hade tagit en paus där för ett möte o för att hämta henne). Efter att ha letat efter en bolero till mig  i typ en timme så styr vi våra steg mot donken!! Sen gick vi in på cubus där ja äntligen hittade en mörkbrun bolero :) Sen på glitter vart de ett jätte fint mobilsmycke till henne o på hm fick hon en ring.. Själv köpte ja en jätte fin väska...

Nä nu va de mörkt ute, på vägen till bilen sprang vi in på pressbyrån o köpte lite godis :) Hem till mig, eftersom hon inte ha varit till mig sen ja flyttade så vart de är stor koll på hur de såg ut, men mest intressant va nog alla smycken ja hade slängt fram på sminkbordet ;P Vi kollade på kort från hennes kusins bröllop, åt vårat godis o hade de mysigt, men som vanligt när man ha roligt så går tiden alldeles för fort o de va dags för henne att åka hem...

Men ja lovar dig gumman, att nästa gång ska vi vara med varandra längre o så ska du få sova över här! Promise!!! :D


Nä nu är de dags att packa lite o sen göra sig klar.. Hmm nu ha ja lite problem, men inte med va ja ska ha på mig utan va ja ska köpa till dig i examenspresent.. Åh va mkt lättare de hade varit om du hade varit en tjej ;P Kommer ni på nått kan ni väl höra av er!?! Nu är de inte långt kvar, imorron kommer vi =)


Puss hej!


Av Jessica - 22 oktober 2007 23:15

Tjoho!


Imorron ska ja överaska en underbar liten flicka, även att de är mitt ex´s kusin :P Efter att hon tjatat såååå länge på att ja ska hämta henne på fritids någon dag så är det äntligen dags.. Kan knappt bärga mig, ja ser redan framför mig hur hennes ögon kommer glittra o att hon kommer bli världens lyckligaste flicka för stunden :D


Uscha va dåligt samvete ja börjar få för allt mitt shoppande nu dom senaste dagarna.. Vart ju en ordentlig shoppingrunda i lördags också :S Inte bra, inte bra!! Men ja förtjänar faktiskt de tycker jag efter att ha jobbat sjukt mkt den senaste tiden.. Imorron ska ja på stan o försöka hitta något att ha över axlarna till klänningen o så ska ja kolla på en vinterjacka, men sen får de vara bra!


Nä nu är de dags att sova så man orkar upp o gå imorron, och så skulle jag behöva städa innan ja får storfrämmande.. Så natti natti allihopa!!

Ja skriver imorron o berättar hur de gick ;)


Bilderna nedan: Skorna ska ja ska ha till klänningen på fredag och Jackan (fast i brunt) funderar ja på att köpa imorron :)


Av Jessica - 19 oktober 2007 16:05


Idag har jag varit i Birsta nästan hela dagen.. Eftersom Anna tog sån jävla tid på sig så va jag o Fredrik in på onoff o lämnade tillbaka mitt trasiga singstar, sen hann vi o äta lunch i väntan på Anna.. När Anna väl anlände va de dags för Fredrik att återgå till arbetet o för mig o Anna att påbörja shoppingen ;)


De blev en del:

Klänning (se bilden nedan) till fredag

En väggklocka

Balsam

Hårspray

3 toppar

3 långärmade tröjor

2 par örhängen


Men sen fick de vara nog :P så nu har ja kommit hem o diskat o hängt tvätt, ska ner o surra lite med mammsen innan de är dags att åka till jobbet! Idag fyller min jobbarkompis år så ikväll ska ja göra tårta =) Nä nu måste jag skynda mig, måste förbi på andra jobbet o prata med Maria den lilla lyckosten ;)


Puss hej


 

Av Jessica - 19 oktober 2007 09:36


Jag brukar inte vara känslig men dra åt helvete!! De riktigt vänder sig i magen på mig medan tårarna typ strömmar...


www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm


Måste även tillägga att jag bara såg halva filmen, sen klarade ja inge mer..


Av Jessica - 18 oktober 2007 08:26

  

Veckan rusar iväg o jag gör inget annat än att jobbar känns det som.. =( 

Både igår och idag jobbar jag 10-22, vart har min fritid tagit vägen??

Den enda träningen som görs är 15-20 min promis kl 7 på morgonen, rätt duktigt av mig ändå måste ja säga =)


Min kompisar då? Det känns som att jag aldrig har tid över till er =(

Ni ska veta att jag tänker på er iaf o jag har riktigt dåligt samvete!!  *puss*


Min högsta dröm just nu är ett 10-18 jobb (mån-fre) det skulle verkligen passa mig perfekt!! Måste ta mig tid o sätta mig ner o söka någon dag, annars kommer det här bara bli en ond cirkel...


Men annars då? Jo mycket saker på gång just nu, idag ska ja faktiskt leka skådespelare ;) haha vem vet, kanske man slår igenom o blir världskädis, eller inte, ska bara vara med på några stillbilder till början av en film :P


Till veckan bär de av ner till Katrineholm igen, dock inte förrän på torsdag eftersom jag blir tvingad att jobba.. =( Men oj, nu fick ja plötsligt panik, va fan ska jag ha på mig på fredagen? Uscha va krångligt det här vart.. Tur att ja är ledig dagen både imorron o på lördag iaf, få springa o shoppa då =)


Nä har en liten stund kvar till de är dags att hoppa i duschen, kanske ska ta o kolla om det finns några jobb att söka :P


Puss & Kram


Av Jessica - 15 oktober 2007 08:55

Så va helgen över, tillbaka till verkligheten Jessica!!

En kort uppdatering om mitt liv de senaste dagarna..


Fredag Powerwalk, elr ja iaf en promenad på drygt en halv timme :P Sen va de dags för utbildning med ett gäng "vad är en dator" idioter.. Sen jobb till 00.30 Men de underbara är att när man då kommer hem efter att ha jobbat 11,5 timmar så är lägenheten städad, disken diskad, tända ljus i alla rum o en nyvaken kille möter mig i hallen med några kramar o kyssar ;)


Lördag Då va de äntligen dags, min lilla prinsessa döptes kl 15.00 =) När jag pussats o kramats klart med alla mina syskonbarn va de dags att hämta Maria på jobbet o åka hem till mig o ta reda på va killarna hållt på med för fuffens dom senaste dagarna... Efter varsin dusch så fick vi en ledtråd, nu va de alltså dags för skattjakt, vilket slutade i brevlådan där 2 flaskor vin väntade ;) när vi kommer in i lägenheten igen så va de fiskadamm som gällde.. Maria fiskade upp en påse med lille godis o en barntandkräm medans jag fick godis o vampyrtänder, va de nu ska betyda :P

Nä nu fick de vara nog med barnlekar, vi drog ner på jop´s o åt en halv seriös parmiddag, lika gott som alltid på jop´s!! Men vi klarade inte länge av de där med att vara vuxen, så tillbaka hem till mig o spelade Guitar Hero o Singstar ;)


Söndag alltid lika sorglig.. Efter att ha legat i sängen mer elr mindre hela dagen va de dags att kliva upp o säga hejdå o åka o jobba.. Va verkligen inte på humör för de, o inte blev de bättre när Maria kommer in o är minst 10 gånger deppigare än va ja är.. Men men.. ja överlevde hela kvällen o åkte hem för att verkligen få känna på hur de är att vara själv..


Men nu är de måndag o jag ha inte försovit mig ;) Ska ta o göra mig klar strax för att åka o greja lite med bilen innan de är dags för jobbet o mobbningen från chefen ;P Fy va han tycker att de här är roligt, speciellt när han trackar mig för att prata göteborgska, konstigt för ja tycker inte att du gör de ju..


P.S Bilder från helgen kommer komma ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards