Alla inlägg under april 2008

Av Jessica - 23 april 2008 08:49

Dagen man hellre dör än kliver upp ur sängen.. Har så sjukt grymt ont att de svartnar för ögonen o kroppen drar automatiskt ihop sig till fosterställning.. Ryggen verker så att man knappt kan stå och än mindre gå... Alla ni tjejer med såna problem vet va ja pratar om! Helt sjukt vilken skillnad de kan vara bara om man äter ett litet piller om dagen, då finns knappt de där med smärta att tala om.. 

Jag har hört att de finns tabletter som i förebyggande ska dämpa denna terror.. Ska kika in på hälsokost någon dag o se va jag kan hitta för roligt där ;)


Kvällen på jobbet igår var inte alls speciellt rolig.. Hade då ont i ryggen (inte i närheten av va ja ha nu) nacken, huvudet o fötterna.. Kände mig febrig och alldeles svimfärdig.. Och idag efter att ha varit vaken i ca 15 minuter kom svaret på va de kunde vara som en skur från himlen..

Ingen bra början på min dag med andra ord.. =(


Men som tur är så är det fint väder, jag har en underbar mamma som tycker synd om mig och jag ska jobba med folk som alltid är glada och som får en att skratta massvis =) Så trots denna smärta som någon där uppe verkar tycka att jag är värd så ska ja ställa mig rak i ryggen o stå emot!! Jag ska skratta som aldrig förr och jag ska bevisa att så lätt besegrar man inte mig ;)

Av Jessica - 22 april 2008 07:33

Godmorgon!

Lika fint väder idag med, ljuvligt :) synd bara att man inte är ledig... (jobbar 12.00-22.15 idag) Sitter här nu framför datorn med en kopp de o väntar på elektrikern.. åh va skönt de ska bli att få taklampor =) dock måste jag lämna tillbaka den på bilden.. den förra skit lampan som satt där ha smält sönder taket och den nya lampan täcker inte de.. så jag måste hitta en med en täckplatta som är minst 30 cm i diameter o med minst 3 spottar... om någon vet vart ja kan köpa en sån, hör av er!?!?!


Men så länge ha ja funderat på en sak och de är utemöbler.. Hur mkt ska sånt kosta? Allt man ser kostar ju över 5000 kr och är typ nå oljad skit som man kmr måste olja varje år.. Uscha, sånt orkar man väl inte med heller, ha roligare saker ja kan göra =) så.. men andra ord tror jag att jag hittade nått som passade mig imorse när ja läste reklamen o åt frukost..

Detta är ett avlångt bord med 6 stolar och parasoll - 1495:-

Finns även ett runt bord med 4 stolar och parasoll - 995:-


Nä nu när jag sitter här o skriver så blir jag bara mer och mer säker.. En sån här grupp med utemöbler måste vara det bästa alternativet :)


Nu måste jag nog ta o flytta på lite möbler så att Sten kommer fram och kan dra ström dit jag vill :) Hörs då!!


Av Jessica - 21 april 2008 12:47

jag tänkte på en sak förut idag.. även om jag kan bli lite less på dig ibland så smälter jag så fort jag ser den här bilden.. det går med andra ord inte att vara sur på dig nån längre stund ;) du ser så himla liten o busig ut och ja vill bara nypa dig i kinderna som att ja vore en gammal tant :p


Av Jessica - 21 april 2008 08:44

Jag hatar Sveriges sjukvård!!!! Men de vet alla trogna läsare redan :p

Varför uppdaterar ja egentligen alla om hur de går med tex min renovering då? Tror ju inte direkt att någon som inte känner mig bryrs sig.. Men i vilket fall har man ju några vänner i andra städer som vill veta hur det går och då dom inte bara kan svänga förbi, säga hej o kolla läget så får ja uppdatera dom här istället ;)


Men men, de går riktigt mkt framåt nu och köket ska vara klart när jag kommer hem från fjällen på söndag (kanske tidigare) Självklart är inte allt klart, så som väggarna, golvet under kylskåpet osv.. Men själva köket är iaf klart.. :D

I lördags när jag kom hem från jobbet var fläkten och handtagen uppsatta, igår va vi och handlade lite lampor...

Det blir den korta i borstat stål som jag ska ha ovanför diskhon och bänken där..

Och detta är den som blir taklampan, den är faktiskt större än va den ser ut att vara.. Den är 40cm i diameter :p

Sen då igår kväll när jag kom hem från jobbet stod även spisen på plats.. :)



Så nu är det bara elektrikern kvar som jag väntar på.. Han ska komma ikväll och sen även någon gång till under veckan..


Nä nu ska ja tvätta.. Hejhopp!!

Av Jessica - 21 april 2008 07:50

Idag fyller min lilla prinsessa 1 år!! Grattis Leia!

 


Men hon firades igår med tårta o en massa såpbubblor :) Dock va faster elak och hade inte köpt någon present, men ja ha lovat att jag ska hitta en fin solhatt och något annat fint som du ska få en annan dag.. *puss puss*


Av Jessica - 18 april 2008 13:43

Så va de dags att uppdatera, på order från Ida ;p För övrigt va jag faktiskt och fikade med henne imorse efter att ja varit på massage =)

Även att nu sitter jag och dricker kaffe o väntar på att hon ska sluta.. Kanske skulle umgås lite då.. Sen ikväll jobbar jag, som vanligt :p


Fast nästa vecka blir de lite värre..

Mån: 13.30-22.15 macken

Tis: 12.00-13.30 gården och 14.00-22.15 macken

Ons och tors: 11.00-16.30 macken och 17.00-22.00 på gården

Fre: 12.00-18.00 macken sen ska ja köra till vemdalen (ha nämligen lovat Carro att hon ska få sova)

Lördag ska vi på BARTÖMNING!!!! Söndag ska vi må dåligt och åka tillbaka till tråkigt Sundsvall... *hoppas att jag slipper köra hem*


Men förhoppningsvis blir mitt kök så gott som klart till veckan också så då ska ja även hinna med att fylla skåpen... Kmr nog behöva tvätta också :p hmm.. när är de meningen att man ska hinna med allt?? Ni kan förresten se bilden nedan, de är så långt ja hunnit med mitt kök.. Faktiskt så va rörmockaren här i onsdags, så jag slipper nu ta vatten på toa o bära ner all disk till mamma o pappa.. Idag så diskade jag här för första gången i mitt nya kök =) haha lite av de sticker faktiskt upp ur diskhon på bilden.. :p Nä nu är de väl dags att göra sig klar, Ida ringer strax..


Hejhopp!!

  

Av Jessica - 2 april 2008 18:10

Så va hände med min lilla tripp till götet..?

Självklart blev den av!! Och trevligt hade jag där nere i södra Sverige ;)

Dock hittade jag inget att shoppa i Göteborg, men en regnig dag på stan fick jag iaf :p och en schlager kväll på kronan ;D tack allihopa för en trevlig kväll!


Så åter hemma i Sundsvall, men jobb och allt som hör till.. Blä!!

Me don´t like this town.. Vill bort härifrån!!


Sitter på jobbet nu o känner mig måttligt road av att måsta jobba.. Skulle vilja hänga med hela gänget ut ikväll, men då man ska vara körklar kl 10.30 imorgon så styper jag rätt regält o får helt enkelt åka raka vägen hem o sova när jag slutar..

Nä nu kallar jobbet..


Puss hej!



Ovido - Quiz & Flashcards