Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 19 augusti 2009 07:19

Klockan är strax efter 7 och jag har redan haft 7 besökare idag.. Tokar!

Själv är jag uppe med tuppen för idag ska jag plugga, måste göra klar uppgiften någon gång, men eftersom jag alltid kör fast så har ja en snäll klasskompis som alltid ställer upp, så kl 8.00 kör vi igång!!!!


Annars idag vet ja inte riktigt va ja ska göra, funderar på om man kanske ska plocka lite mer svartvinbär.. Ha ju redan plockat ett antal liter, men några till skadar ju inte ;) Är det nån som vill betala en slant så plockar ja gärna några liter ;)


Annars funderar ja på om jag kanske ska ta o byta gardiner.. Ha ju länge tänkt byta till vita med små röda blommor i köket, dock ha ja dåligt med detaljer till i rött.. Kanske ska lura hit Elena lite senare så kan hon få hjälpa mig lite.. :p



Sen ikväll blir det kanske till att sitta på våran altan o dricka vindrinkar o röka vattenpipa med Elena.. Vi va o köpte lite nya smaker så som blåbär, melon o vindruvor igår, så de måste ju testas ;) Nä nu är det dags att göra sig klar..


Love!

Av Jessica - 18 augusti 2009 08:19

Idag är Tindra Olles vovve, inte min.. Först väckte hon mig halv 6, jag försökte somna om men kvart i blev ja väckt igen, hon gav sig inte.. Jag klev upp och gick ut med henne så att hon fick kissa o bajja, men sen fick jag för mig att det inte var någon idé att gå o lägga sig nån timme till eftersom ja va rätt så pigg..


Hon brukar inte få mat förrän kl 8 så idag ha hon haft damp sen 6 för att hon varit hungrig, hon ha kommit o varit jobbig med en hela tiden och när man väl följer efter henne för att se va hon vill så går hon raka vägen till köket o sätter sig o stirrar upp mot diskbänken..


Olle provade även att gå ut med henne igen innan han åkte till jobbet men då hittade hon bara en massa att tugga på och så ha ja varit ute en sväng med henne så hon fått kissa igen, men han inte mer än att kissa förrän hon skulle jaga nån dam som gick förbi..


Sen nu fick hon mat och jag tog med mig en skål med fil o gick till datorn för att blogga lite.. Ja hann inte mer än att börja med detta inlägg så hade hunden damp igen, så de är bara att avbryta frukosten för att gå ut o bajja igen..


Idag är hon med andra ord ovanligt jobbig! Orkar inte riktigt med henne, fast bara för att ja skriver så här nu så ha hon lagt sig på mattan bakom min stol o sover.. Äntligen! Min vovve är tillbaka, nu är hon min igen ;)


Kanske ska passa på att gå o duscha nu medans hon är lugn, sen måste ja hänga tvätt, köra igång en ny maskin och så borde ja verkligen ta tag i min skoluppgift som ja ligger efter med.. Den måste ju vara klar på fredag ;)


Love!

Av Jessica - 17 augusti 2009 08:20

Det var ju en sak jag skulle erkänna,

därför jag ens skrev ett inlägg nyss..

För nån dag sen skrev ja att våran hund är 9 månader,

men här är man visst lite vilsen o glömsk..

Hon är ju för tusan drygt 10 månader :p


Love!

Av Jessica - 17 augusti 2009 08:16

Nu är det bara 5 dagar kvar, gud vad jag längtar och gud så skönt det ska bli!!

Synd bara att man inte har obegränsat med pengar när vi åka, m.a.o har vi precis tvärt om.. Men vi överlever bara vi får sol o bad ;) Men va ja menar är att det inte skulle vara fel att gå på massage, turkiskt bad, någon båttur m.m


Jag är ledig hela veckan vilket känns lite jobbigt då tiden förmodligen kommer att gå saktare då :p Men jag har ju lite att stå i innan så det blir nog bra :)

Ska ta o ringa vårdcentralen nu o se om någon av läkarna där kan ge mig ett intyg till tullen eller om jag måste vända mig till min vanliga läkare..


Annars vet ja inte riktigt va ja ska göra.. Tvätta, storstäda o byta lite gardiner tror ja nästan att det får bli, är ju skönt om allt sånt är gjort innan för sen kommer man hem och på en och samma dag börjar jag 2 av mina jobb plus skolan..

Det blir en trevlig dag det ;)


Nä nu kanske man ska sätta igång, börja med att fixa ett intyg sen har jag en lång lista med små saker som ska ordnas, måste även ner på stan och uträtta lite ärenden, kanske är lika bra att ta de på en gång så de är gjort..


Love!

Av Jessica - 16 augusti 2009 07:13

Jag vaknade för ett tag sedan, låg o vred mig i sängen, kände mig riktigt utvilad faktiskt.. Så ja kliver upp och tänker att ja ska gå en lång promenad med Tindra, dock möts jag utav regn så det blir bara en kort promenad för att tillfredsställa hennes behov..


Så nu sitter jag här med en kopp kaffe o världens tråkigaste väder, börjar dessutom känna mig trött.. Men jag ska inte gå o lägga mig för då tar ja mig väl inte upp sen :p


Idag då? Dels ska ja jobba, men så måste ja även tvätta o åka en sväng till Birsta.. Synd bara att man inte kan spendera pengar, är ju en perfekt dag för shopping idag ;)


Nä nu börjar det krypa i kroppen på mig, måste hitta på något.. Min kära sambo o våran Vovve är ju så tråkiga o bara sover så ja vet inte riktigt va ja ska ta o göra, men nått måste de la finnas.. Kanske ska ta o byta gardiner i köket?!


Love!

Av Jessica - 14 augusti 2009 17:14

Så har jag äntligen fått min vilja igenom.. Jag ska åka utomland!!!!

Dock blev det varken med Olle, Jessica eller Elena utan det blev med lillebror ;)

Han har aldrig varit utomlands (vilket jag inte heller hade i den åldern), så de passar väldigt bra då han nöjer sig med vad han får :p


Idag har han varit och gjort ett pass och vi har nyss bokat resan.. Det blev blev Alanya, Turkiet fast dock med ospecificerat boende.. Men det blir säkert bra :)

Vi åker från Sundsvall nästa lördag och blir borta en vecka.. Det ska bli så skönt o mysigt på alla sätt :)


Annars då? Jag har tagit på mig att jobba både hos syrran o på macken, vilket det kan vara värt då jag ha tagit ledigt för att kunna åka (Tack Malin och Britt-Inger)..


Nu ikväll har vi nog tänkt åka ner på selånger marknad en sväng, hoppas att det inte går så mkt pengar då eftersom jag måste spara för att vi ska kunna roa oss så mkt som möjligt när vi åker :) Sedan kanske det blir en film med Johan och Maria..


Love!

Av Jessica - 13 augusti 2009 09:40

Ja nu är jag och min hund ovänner.. Så vad passar inte bättre än att uppdatera bloggen och få ur mig lite agressioner?! Ja ju ett tag sen sist *sorry*


I vilket fall så ligger Tindra i hallen just nu och skäms.. Hon fick en ordentlig utskällning av mig för en stund sedan.. Hon är mer än 9 månader och har aldrig så mkt som kollat åt en sko.. Men så kan man inte skryta över att man har en hund som inte tuggar skor längre..


Jag satt vid datorn när jag hörde ett konstigt ljud, ungefär som två frigolit bitar som gnuggas mot varandra.. Jag gick ut i hallen och där stod Tindra med huvudet nedböjt och skämdes eftersom hon blivit påkommen när hon bitit på husses ena flipflop sko.. Fy!!!!


Fast nu ha jag inte tid att skriva mer, måste göra mig klar och åka till jobbet.. Jobbar sista dagen idag innan det är dags för en liten semester igen :)

Så förhoppningsvis kommer lite mer uppdatering snart! ;)


Love!

Av Jessica - 1 augusti 2009 14:12

Nu är snart semestern över, så himla synd att det regnar idag, jag som ville sola lite till.. Men men, jag kommer ju inte att jobba varje dag så det är bara att hoppas att det blir fint väder de dagar då jag är ledig ;)


Idag var det meningen att vi skulle åka till min bror och fira hans son som fyllt 4 år, men brorsan ringde nyss och flyttade det till imorgon..

Så nu ha Olle lovat mig att vi ska åka till IKEA utan att stressa =)


Idag fyller min underbara vän Carro år.. Så ett stort GRATTIS till dig gumman! Hoppas att du får en underbar dag och att du hittar en riktig snygging ikväll ;) Längtar till nästa helg, då ska jag krama och pussa på dig så att jag blir mättat tills nästa gång vi ses...


Nä nu ska jag dricka en kopp kaffe och sen hoppa i duschen och göra mig klar för en sväng på IKEA, även om jag inte ha räknat med att handla något, tror faktiskt inte att det finns något jag behöver just nu, men vem vet ;)


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards