Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 30 mars 2009 08:24

Eller inte riktgit så borde jag kanska inte skriva..

Vi har haft en super härlig helg i fjällen, förutom vädret :p

Solen tittade fram en snabbis på vägen upp och en snabbis på vägen hem..

Men det var iaf varm och skönt, och det gick mycket bättre än förväntat med Tindra, hon lärde sig snabbt vilken husvagn som var våran och älskade all snö som hon fick busa i :)


Hon skötte sig även riktigt bra när vi gick bort till backen och hotellet, även om hon gärna ville hälsa på några som inte ville hälsa på henne :p Och även om hon trivdes där uppe så tvekade hon inte för att hoppa in i bilen när vi sa att vi skulle åka hem..


Så nu är man tillbaka i vardagen, alla utom Tindra, hon sover fortfarande, vill inte riktgit kliva upp :p Men jag tror att jag ska ta o fråga henne om hon vill gå till mormor strax, jag är kaffe sugen o Tindra älskar att gå och nosa i huset.. Sen måste jag plugga lite och göra mig klar, skola i eftermiddag sen promenad med Johanna ikväll..


Love!

Av Jessica - 27 mars 2009 07:28

Hej hej!


Äntligen är dagen kommen! Idag ska vi åka till fjällen med Tindra :)

Just nu håller jag på att städa kontoret samtidigt som jag lyssnar på Mia Törnblom "Så dumt", riktigt bra faktiskt..


Igår var jag till Birsta, dock vart det inte så mkt shoppat :(

Först hittade jag en skjorta på rean, men när jag kom fram till kassan, efter lång kö till provrummet och lång kö i till kassan, så visade de sig att dom inte tog kort..

Vidare till nästa affär, där hittade jag också en lång skjorta på rean, den blev det :) Sen när jag hittade ett par byxor på Vero Moda så upptäckte jag precis innan jag skulle gå till kassan att dom skulle ha "clubdag" på torsdag, 20% på allt.. Jag köper dom nog på torsdag istället ;)


Nä nu ska jag ta och städa klart och fixa.. Måste även vika all tvätt och sedan packa och greja med en massa.. Bye bye Sundsvall!


Love!

Av Jessica - 26 mars 2009 07:14

Morrn morrn!

Det blev aldrig nån utgång igår.. Va lite för trött när de väl var dags, somnade före kl 10 igår med :p Men så vaknar man pigg som en lärka halv 6 också.. Jag fick tvinga mig själv att ligga kvar i sängen till halv 7..


Hur går det med mitt PM då? Jodå, det mesta är klart.. Ska skriva dit alla referenser nu och sen läsa igenom det några gånger och se om det finns något jag kan lägga till eller ta bort.. Men annars känns det okej, det blir förmodlingen inget A, snarare ett D eller E, men så länge jag slipper komplettera så är jag nöjd =)


Ikväll ska jag spendera pengar, då mitt PM ska vara inne kl 16.00 så har jag hela kvällen fri att åka till Birsta och shoppa, det har jag nästan gjort mig lite förtjänt av ;) Sen ikväll ska jag o Tindra ut och gå med Johanna.. Hoppas att Tindra orkar bara, så att hon inte vill stanna hemma och sova, jag och Johanna är ju lite feg att gå när det är mörkt efter incidensen sist så det vore bra om Tindra var med!


När nu ska jag köra igång en tvättmaskin och sen sätta mig framför datorn och plugga gärnet så att jag blir klar någon gång!


Love!

Av Jessica - 25 mars 2009 07:20

Godmorgon!

Idag är sista hela dagen som jag har på mig att skriva klart mitt PM.. Jag har verkligen inte kommit så långt som jag hoppats, det blev inte så mycket pluggande igår.. :( Somnade före klockan 10 :p


Ikväll är det after school med klassen, men jag har inte bestämt mig än.. Beror på om jag har skrivit klart eller inte, jag har ju till imorgon kl 16.00 på mig men skulle vara skönt om jag var klar med allt idag så att man bara kan finslipa på det absolut sista imorgon.. Jaja vi får se hur det går idag, ni kan väl hålla tummarna för mig?!


Nä det är väl lika bra att köra igång direkt..

Ha en toppen dag i det fina vädret allihopa!


Love!

Av Jessica - 24 mars 2009 18:57

Tjo!


Så va det redan kväll.. Har inte gjort allt för mycket idag.. Ha tvättat, pluggat (dock för lite), lagat mat, plockat ur o i diskmaskinen, tränat med Tindra, vilat och varit ute o gått runt Sidsjön med Johanna, Elena och Tindra.. Gick oväntat bra med Tindra, hon blir bara duktigare o duktigare :)


Så nu borde jag väl tillbringa resten av kvällen med att plugga, men jag har tappat suget helt totalt.. Är inte sugen på nått, vill bara krypa ner under täcket o sova.. Känner mig inte riktigt på humör just nu.. Så det kanske är lika bra att låta bli o skriva mer så att ja smittar av mig på er som läser detta :p


Hoppas att ni är på bättre humör än vad jag är just nu!

Smsade förresten med Carro förut, fan va jag saknar dig tjejen!


Love!

Av Jessica - 23 mars 2009 08:32

Godmorgon godmorgon!

Så har man suttit framför datorn en timme och pluggat redan.. Men jag har kommit en bra bit :) Hoppas att jag hinner skriva klart det mesta idag, skulle vara så himla skönt att i princip bara vara ledig resten av veckan!


Igår jobbade jag och sen vart det promenad med Henke och Johanna runt Sidsjön. Helt otroligt va bra det gick med Tindra jämfört med de andra gångerna, även om Ola var rätt slut efter promenaden, han tränade nog minst lika mycket styrka om inte mer de än kondition igår :p


Men Tindra sov gott resten av kvällen iaf ;) Nu vill hon gå ut, brb.


Opps.. Klockan är nu plötsligt 09.50 Tindra ville in till mormor en sväng o där blev det frukost för mig, sen va vi ut o busade i snön o tuggade barr, sen in till mamma igen där jag fick kaffe o Tindra fick ben o spillde ut vatten som hon busade runt i.. Så nu är hon trött o gick raka vägen till sängen när vi kom hem..


Nu ska jag hoppa i duschen o sen åka ut till birsta en sväng med mamma..


Love!

Av Jessica - 22 mars 2009 07:49

Söndag morgon, härligt!

Det är ju den dagen man ska sova längst, men inte jag inte, jag vaknade 06.45 och kunde inte somna om.. Min lilla familj däremot sover fortfarande, tänk er att min matglada hund, som i vanliga fall brukar börja sin nedräkning till frukost ungefär en halv timme innan det är dags, hon sover fortfarande... Jag är i chock!


Igår kväll umgicks jag med Elena, trevligt trevligt! Precis innan hon ska åka hem kommer Ola på att han ska åka o kolla på film med några kompisar.. Jaha, då satt man själv från 21.15 på lördag kväll :p Närå, de va inget som tyngde mig speciellt, jag hann måla naglarna och plugga lite så de kändes bra!


Ola, by the way, kom 3:a i tävlingen igår.. Jag blir faktiskt lite stolt när man tänker på att han bara har vitt bälte och ha endast tränat i typ 2 månader.. Dessutom hade några av dom han mötte typ brunt och svart bälte..


Hände förresten en liten olycka igår på jobbet, vet inte om det är så bra om jag skriver det här, men chockad blev jag iaf och jag fick inte så jätte jätte mycket gjort resten av dagen.. Det jag kan säga att det var en sån där sak som bara inte ska hända som hände, dessutom blev jag rätt chockad över att alla kunder som blev inblandade tog det så bra som dom gjorde.. Tackar gud för alla trevliga kunder jag hade igår! Men den skrikande medelålders mannen han kan fara åt h**vete!


Åh jag längtar lite tills jag slutar jobba idag, då ska jag, Ola, Johanna och Henke ut på söndagspromenad med Tindra runt Sidsjön. Ska bli så kul och se om Ola lyckas bättre än mig med att få Tindra att gå lugnt och fint :) Alla andra gånger den här veckan har det tagit 1 timme för mig och Johanna att gå runt sjön med Tindra.. :p


Love!

Av Jessica - 21 mars 2009 10:41

Så var det äntligen dags för den efterlängtade uppdateringen, Sambo ;)


Ja det var ju ett tag sen jag skrev, jag har många gånger funderat på hur jag ska formulera årets första inlägg, men nu ha det gått så himla lång tid så nu var det inte något speciellt med det längre känns det som..


Men vad händer i mitt liv då? Jo det är ju full fart som vanligt..

Plugg, familj, vänner, träning, jobb är väl vad mitt liv är fyllt med just nu..

Just idag har jag spöat Ola på Wii :D sen ska jag jobba och efter det umgås med Elena, det var ju ett tag sen nu.. Men det ska bli skoj :)


Tindra växer som attan, hon vägde 17,5 kg i onsdags, det är ju inte klokt!

Men en sötare hund får man ju leta efter! Hon är verkligen mitt allt!

Näste helg ska Tindra få göra sin första lång resa, men jag tror nog att hon ska tycka att det är värt det, vi ska åka till fjällen och busa i snön =)


Igår fick jag ett spännande telefonsamtal, om ett jobberbjudande.

Vill inte säga mer nu, men jag återkommer med update så fort jag vet nånting mer..

Åh ni fattar nog inte vad det här betyder för mig!!!!


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards