Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 29 juni 2009 08:13

Nu ni är det nedräkning på hög nivå! Jag jobbar hela veckan förutom onsdag, sen på måndag morgon ska jag bara packa väskan så åker vi söder ut..

Ska bli sååå himla skönt! Jag hoppas bara att vädret håller i sig :)


Ja i helgen har jag jobbat för fullt, riktigt långa pass som jag inte är van vid.. 

Plus att i fredags blev det middag på skatan, ett besök till löran och berga..

Sen i lördags åkte vi med MS Medvind (hoppas hoppas att jag lyckats med erbjudandet jag fick) sen igår låg vi på baksidan och solade och badade ;)


Idag börjar jag inte jobba förrän halv 2 så jag ha tänkt hinna med lite nu innan, bl.a ska jag tömma kameran och rensa lite kort, vika tvätt, vattna, betala räkningar och så ska jag försöka hinna sola lite ;)

Ha en toppen dag i det fina vädret!


Love!



Av Jessica - 26 juni 2009 07:02

Ledsen att det tagit sådan tid med uppdatering, men ärligt talat så ha jag inte haft ork, tid eller lust att sitta framför datorn.. Men nu när jag klev upp stod den påslagen på bordet i vardagsrummet, såå...då va det bara att sätta sig ner och skriva några rader..


Idag är det jobb som gäller, lite synd då jag hellre hade legat ute på baksidan huset och solat och badat med Tindra.. Det är ju hennes favvo syselsättning just nu och att gå morgonpromenader runt sidsjön ;)


Idag kommer Olles föräldrar hit igen, de har nämligen varit norrut några dagar.. Ikväll blir det middag på Skatan, ett besök till Löran och kanske en sväng till Berga.. Imorgon efter jag slutar jobbet ska vi åka MS Medvind, hoppas att det blir trevligt :)


Nu har jag bara 9 dagar kvar att jobba sen är det semester, Olle han har bara 6 kvar han, fuskigt!! Men men, skönt ska det iaf bli.. Håller tummarna om att det blir finvänder efter västkusten om 2 veckor och att det håller i sig i minst 2 veckor ;)


Love!

Av Jessica - 18 juni 2009 22:16

Igår kollade vi på Matrix, idag är det The Matrix reloaded som gäller..

Eller rättare sagt kollar vi på den just nu, dock är jag inte så imponerad av den.. Har sett första filmen ett antal gånger, men detta är första gången jag ser den här..


Kanske det är så att jag måste se dessa filmer ett par gånger innan jag förstår och uppskattar de, men just nu är jag besviken.. =(


Imorgon är det som sagt midsommarafton, vilket innebär en massa stress och farande hit och dit.. Jag ska göra mitt bästa för att inte bli så stressad så att jag blir på dåligt humör! Promise darling!! ;)


Undra vad man ska ha på sig imorgon då? Behöver ju iaf två ombyten..

Men för en gångs skulle är inte mitt problem att jag inte har något att ha på mig, snarare tvärtom.. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag att stå här imorgon och tycka att jag inte har något alls att ta på mig :p


Nä nu har nog nagellacket torkat, ska ta och krypa upp och mysa i soffan med min älskling.. Ha en underbar kväll och midsommarafton allesammans!


Love!

Av Jessica - 18 juni 2009 07:30

Haha jag och mitt minne.. 

Jag glömde att önska alla en trevlig midsommar!



Glad Midsommar på er!


Love!

Av Jessica - 18 juni 2009 07:20

Godmorgon!

Solen skiner och det är relativt varmt ut, kan man vakna till bättre väder?

(Ja utan blåsten förstås) Imorgon är det midsommarafton, hoppas att vädret håller i sig! Vi ska runt på massa olika ställen imorgon och ska vara ute på alla, så det bara måste vara fint imorgon, för jag vill inte bli sjuk igen..


Idag är det städning som står högst upp på mitt schema, sen måste jag till Birsta en sväng och så kanske vi ska träffa Anna och Iker (om inte Anna glömmer bort det som vanligt, eller bara mååååste jobba). Sen får jag ju inte glömma att marinera kött till imorgon..


Vi var så himla duktiga igår jag och Olle, vi rensade våra garderober..

Jag var kaxig och sa att jag lovade att jag skulle slänga minst lika många plagg som han.. Sagt och gjort, vi började med hans garderob.. 23 plagg, det drog ihop sig i magen på mig, men okej.. Jag tog ett djupt andetag och började rensa..


Kl 21.00 började Matrix, äntligen! Så vi fick pausa min rensning (har ca 3 hyllor kvar) men då hade jag redan hunnit slänga 30 plagg plus 1 skärp =)

Jag är så stolt över mig själv, det var ju ändå kläder som är urtvättade/trasiga/

konstig form/för stora/ eller sådana som jag aldrig använder, så nu börjar min garderob bli så där härligt luftig och man ser det man letar efter direkt :D


Haha det går inte fort för mig att skriva när jag ska hålla på med så mkt annat samtidigt :p Nu har redan solen försvunnit och jag har fått en dunkande huvudvärk =

=( Men men, har gjort mig lite kaffe nu som jag ska krypa upp i soffan och dricka så blir det nog snart bättre.. ;)


Love!

Av Jessica - 17 juni 2009 08:35

Morrn morrn! Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle få blogga förrän jag hade gjort klart det jag planerat att hinna göra innan jobbet idag.. Jag är inte klar, men jag har iaf hunnit borsta Tindra.. Skulle även tömma kameran så jag passade på att knäppa lite kort :) (Minst så här mkt hår släpper hon varje dag, om inte dubbelt)





Haha hon ser alltid så stor (vuxen) ut på kort, men hon är mindre i verkligheten.. Här är en bild som jag knäppte för någon dag sen, hon låg o sov på mattan i hallen (som vanligt) när jag kom ut ur duschen, tyvärr hörde hon blixten så hon öppnade ögonen.. Men söt är hon ju ändå ;)



Fast hon är ju inte alltid så här lugn och sansad, ibland får hon damp och

biter sönder och äter upp sina leksaker, så nu har hon nästan inga kvar :p



Tänkte även bjuda på en bild från min sopplagningsdag i tisdags...



Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kolla klart på Sabrina - tonårshäxan sen ska jag skura duschen i alla hål och kanter innan det är dags att ta en dusch och göra mig klar och åka till jobbet..


Love!

Av Jessica - 16 juni 2009 20:58

Eller det känns så iaf, satte mig precis ner i soffan med ett glas c-vitamin, det har varit full fart hela dagen, som vanligt :p Efter jobbet åkte jag hem och började göra rent våra avlopp på den stora toan, sånt är sjukt äckligt och detta var nog det värsta jag varit med om!?!


När vi flyttade in 25 nov så fick vi själv ta flyttstädningen, saken var den att vi skulle hinna måla om i alla rum innan vi tog hem Tindra den 4 dec så avloppen och sånt fick stå åt sidan.. Med andra ord vet vi inte ens när de senast blev rengjorda, men det är iaf läääänge sen..


Sedan bar det av till Birsta för shopping.. Blev 2 påsar med rea grejor ;)

Håller med dig Mly, det var billigt och sjukt roligt att handla massor för lite och ingenting! 423 kr blev 127 kr :) Sedan blev det 1 topp och 1 tröja på H&M, 99 kr..


Hem och gjorde klar våran stor städning på avloppen och det känns ju väldigt väldigt skönt att ha det gjort! Så nu ska jag snart ta en dusch och sätta på mig min nya mysiga tröja, måste bara vänta tills det slutar lukta avlopp på toa :p


Haha vi hade bestämt att vi skulle se alla Matrix filmerna som skulle gå nu i veckan.. Den första skulle gå nu på 6:an kl 21.00, dock är det inte den filmen trots att de sa precis innan att nu börjar Matrix.. Jag har en suris här bredvid mig nu kan jag lova ;p


Love!

Av Jessica - 16 juni 2009 08:51

Egentligen borde jag ta och göra mig klar för att åka till jobbet..

Istället målar jag naglarna och medans jag väntar på att de ska torka

så läser jag bloggar, kollar på tv och snusar :p


Upptäckte precis att två av mina "snuspåsar" var halvfulla och jag visade

Olle (som är hemma och är sjuk idag) som sa att jag borde maila och klaga..

Så nu har jag gjort det, hoppas jag får svar snart!

Haha känner mig som en gammal klagokärring som inte har något bättre för sig..


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards