Alla inlägg under april 2009

Av Jessica - 30 april 2009 08:06

Inte fick man sova en hel natt inatt heller.. Fick hämta Ola på stan vid kvart över 11, dock hade jag inte hunnit somna.. Men sen kl 4 inatt var det dags för Tindra att spy igen och jag fick den stora äran att torka..


Så just nu sitter jag i telefonkö till djurkliniken..

Jaja, det där skulle inte bli billigt, antingen skulle vi få betala ca 850 kr för att få konstaterat att hon har magsjuka eller så skulle dom röntga henne och de skulle kosta ca 2000 kr, va billigt och bra det är med hund!


Räcker det inte med att jag fick köpa vätskeersättning, vetrinärmat och nått gojs som ska smörja magsäcken o tarmarna för drygt 400 kr igår?!

Nä vi känner vårat hund och så sjuk är hon inte, bara lite slö då hon inte fått äta på över ett dygn..


Men nyss va matte snäll och gav dig lite, eller hur då Tindra?! ;)

Nä nu ska vi gå på en promenad, sen hem o plugga lite o göra oss klar för Birsta.. Ola skulle bara jobba en timme nu och en timme i eftermiddag..

Håll tummarna Tindra om att husse är lite extra generös idag ;)


Love!

Av Jessica - 29 april 2009 18:26

Ja jag tycker verkligen att det är jobbigt att uppdatera när jag inte gjort det på ett tag.. Känns som att jag måste skriva så mkt då, men har lovat mig själv att jag inte behöver göra det om jag skriver nu, så då är det lika bra att passa på ;)


Helgen var kanon, underbart väder, rolig afterski och trevligt folk...

Tack Elena, Lasse & Gunilla för en underbar helg i Vemdalen! Hoppas att vi ses där igen som vanligt nästa år också ;)


Hade tenta igår, först kändes det bra, men nu börjar jag bli mer och mer orolig att det kommer att bli en omtenta, men å andra sidan gör det inte mig nått då jag anser att det är ett viktigt ämne att kunna så då är det nästan bara bra om jag måste plugga en gång till så att det verkligen sitter :p


Idag har Sofia varit här, vi har suttit o pluggat sen halv 10 till 6, med undantaget att åka till veterinären och handla lite till Tindra, hon har förmodligen fått magsjuka, vilket har resulterat i att jag inte sovit så mkt inatt.. Så jag ska snart lägga mig och vila en stund..


Uscha, jag har ångest över att jag aldrig går med Johanna längre, får ta och ändra på det snart tycker jag! Eller hur då gumman?! Undra hur stor mage du har nu förresten, den lär ha blivit enorm?! ;)


Vad händer imorgon då? Det har jag också lite ångest över, ha inte bokat in nånting.. Skulle vara mysigt att grilla lite och sen sitta på altanen och spela nått sällskapsspel och så.. Nån som är på? Eller kanske t.o.m har något bättre förslag?


Nä nu börjar det bli lite för långt det här inlägget, slut på update, ska ta och svara på alla sms som haglar in, sen är det dags för en powernapp!


Love!

Av Jessica - 25 april 2009 08:47

att göra den sista resan till Vemdalen för den här säsongen..

Satt och letade efter några bilder sen tidigare år och hittade några från i mars 2007.. *Synd att du inte är med i år Carro, vi kommer sakna dig*

Här kommer bilder på partybrudarna nr1

 

Carro

Elena

 

Jag


Det brukar ju alltid dock kunna spåra ur en aning när vi är uppe i fjällen :p

Men vi får hoppas på att de går bra ändå och att inget allvarligt händer ;)


Pratade med Gunilla igår, hon sa att det va väldigt varmt där uppe, att vi skulle ta med oss shorts.. Så med andra ord är vi garanterade fint väder.. Nä nu ska jag ta och göra mig klar o packa lite.. Om ca en timme bär det av mot VEMDALEN!!!!


Love!

Av Jessica - 21 april 2009 19:55

Ha inte gjort något annat idag... Men nu kan Goffman, Weber och alla de andra snubbarna dra åt h**vete för nu ska jag äta glass och kolla på Beck!!!!


Men måste först bara skriva att min lilla prinsessa Leia blir 2 år idag!!

Grattis stumpan! Jag ha varit och köpt presenter till dig nu ikväll ;)

Jag kommer på söndag (om jag hinner hem tills dess) och ger dig dom..


Love!

Av Jessica - 20 april 2009 18:03

va tiden går fort.. Jag hinner inte riktigt med.. Men här kommer en update!

I fredags jobbade jag 17.30 - 00.30, lördag jobbade jag 07.45 - 13.45, sen på kvällen blev det 50års kalas med en massa sång, dans och alkohol :p

Kom inte hem förrän 04.00 på söndag morgon :p Så med andra ord sov jag mesta dels av söndagen, eller iaf fram till kl. 15, sen va det dags att åka o jobba till 22.15 Segt va det vill jag lova!


Så idag har jag varit på BRÅ-möte och sen i skolan hela eftermiddagen.. Ha nyss kommit hem o kört igång en tvättmaskin, nu ska jag snart börja med maten, men hade ärligt talat hellre lagt mig o vilat en stund, är fortfarande trött efter helgens alla påfrestningar..


På tisdag till veckan är det dags för tenta igen, tror nog att jag kommer att köra på den, jag ha inte läst i närheten av vad jag borde gjort och dessutom har jag lektioner hela veckan typ (så jag kan endast plugga på kvällarna) sen jobbar jag på fredag och på lördag blir det eventuellt Vemdalen.. Ngn som vill hänga på party-brudarna nr 1?? ;)


Nä nu ska jag plocka lite och sen laga mat (en av Olas favvisar - två korvskivor med en tomatskiva emellan som man lindar bacon runt + sås och lite grönt), sen plugga och förhoppningsvis hinna slappa en stund till en Beck film och en skål med glass ;)


Love!

Av Jessica - 17 april 2009 07:23

Det här är inte sant, jag vaknar med ett toppen humör, solen skiner osv..

Tar en dusch och gör mig klar, sen går jag ut i köket för att göra mitt älskade morgonkaffe, som jag verkligen är sugen på då jag inte ofta gör mig klar FÖRE mitt kaffe...


Hur som hellst, när jag ska fylla upp vattenkokaren med vatten så är de som att något skramlar, som en skruv var lös eller så.. Ja vänder det upp o ner, hit o dit några gånger, sen slutar det..


Jag fyller upp vatten i den, sätter tillbaka det på plats, stoppar i sladden och ska precis trycka på knappen för att vattnet ska börja koka.. Fanasjävlaskit, vattenkokarhelvetet funkar inte, så jävla less ja bli, ha väl haft den i ca 1,5 år dessutom så inte lär det vara någon garanti kvar heller...


Min dag blev plötsligt förstörd, jag känner inte för att gå till skolan, jag vill inte jobba ikväll, jag vill ha min vattenkokare tillbaka, NU!!!!


Love!

Av Jessica - 16 april 2009 09:08

Idag är det många som fyller år.. En gammal kompis till mig, Anna fyller 23 år, men även lillebrors kompis Robin fyller 15 år idag, sen så fyller min farbror Sten-Åke 60 år idag och sist men inte minst fyller min morbror Örjan(mosters man) 50 år idag :)


Dock har jag bara en bild på morbror tillsammans med Ola, den är knäppt på min mammas 50 års fest som var rätt nyligen ;)



Hoppas iaf att ni får en underbar födelsedag allesammans!

Grattis kramar från mig, Ola & Tindra till er allihopa!


Love!

Av Jessica - 16 april 2009 07:48

Vad är det som händer? Det här blir ju bara värre och värre.. Snö!! Nej jag vill inte, snälla kan inte någon som är bättre överens än mig med dom där uppe be till vädergudarna om att detta ska ta slut nu?!


Jag fick mail igår från uppfödarna, dom ville komma förbi och hälsa på Tindra, men de visste inte säkert om de kunde då de hade någon vattenläcka och det skulle komma nån traktor o gräva och så...


Men att få uppfödarna på besök är ungefär som att träffa svärföräldrarna, om inte värre.. Nu ha jag precis kört igång en maskin med Tindras fäll osv. Plockstädat i köket, så nu är det i princip bara att bädda sängen, packa upp väskorna sen Vemdalen, plocka av på skänken i hallen och stänga dörren till kontoret :p


Skulle även vilja hinna duscha Tindra, men de orkar jag inte, tar sån tid innan hon blir torr, jag får väl kamma henne istället.. Och så kanske det vore bra att göra sig klar själv också :p


Haha allt detta och så kanske de inte ens kommer, men å andra sidan så är det ju saker som behöver göras i vilket fall så ;) Dags att fortsätta nu..


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards