Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 31 juli 2009 08:50

Ja du Gunilla, det gick väl 8000-9000 till shopping för min del :p Var till Ullared 2 gånger, Göteborg 2 gånger, Lager 157 1 gång.. Plus att det vart lite små shopping här och där.. =) Ja i maj har jag lärt mig att det brukar vara väldigt fint nere på Västkusten, men nu är det ju fint här hemma, så nu behöver jag inte klaga längre ;)


Annars då? Min semester är snart slut, jag är stressad till tusen! Sitter här och kan inte sitta still med benen och fingararna går med en väldig fart över tangenterna... Har massor jag måste hinna med, och framförallt känns det som att det måste göras idag så att jag får njuta av de sista dagarna sen..


Carro fyller år imorgon, så först och främst måste jag greja med lite hemlighetsfulla saker, sen så ska jag ut till Birsta en sväng och bland annat köpa färg till skrivaren (vilket borde ja gjort för ett halv år sedan) och så ska vi på Clas Ohlson och köpa en sladd + att vi ska handla lite mat..


Tristan fyllde 4 år medans vi var på semester, så jag måste även köpa majskrokar (vilket är det enda han önskat sig) :p Sen får det bli en sväng ner på stan, måste ju köpa en "riktig" present till honom också ;) Ska dit på kalas imorgon så det är lika bra att köpa det idag när man ändå ska ut och flänga en massa..


Sen har jag en massa annat som också ska göras, men det är inte lika roligt och jag bli nästan på dåligt humör när jag tänker på det så jag ska inte sitta och rada upp en massa sånt.. Nä nu ska ja dricka upp kaffet och sen ta en dusch och sticka iväg..


Love!


Av Jessica - 29 juli 2009 20:05

Jag har hittills haft 29 besökare idag,

men inte en enda kommentar..

Lite ynkligt av er tycker jag :p


Love!

Av Jessica - 29 juli 2009 08:19

Dock har jag inte tid att skriva så mkt, vi är inne på våran sista vecka på semestern och vi ska njuta av det fina vädret så fort vi kan, plus att vi ha en massa grejor att fixa och greja med innan det är dags att börja jobba igen..


Nä nu ska jag springa och raka benen, sen packa väskan och åka till stranden (för första gången den här sommaren).. Sen ikväll lutar det åt att bli utgång, de som vill är välkomna att haka på ;)


Love!

Av Jessica - 20 juli 2009 06:57

Just det! Först å främst åkte vi aldrig till Nossebro igår, dom kom hit istället..

De checkade in på en camping där för att bara några timmar senare checka ut och åka vidare, haha de hade tom turen att få tillbaka pengarna :p


Sen va det de där med vädret.. Först skulle det regna i Göteborg medans det skulle bli fint här i Vara.. Sen igår kväll när jag var nära på att ställa in för att ja hellre ville sola, så hade vädret ändrat sig så det skulle vara fint överallt :)


Just nu medans jag sitter o skriver kom jag på att det kanske va dags att kolla en gång till på vädret.. D'oh! Det har ändrat sig igen.. Nu ska det regna i Göteborg heeela dagen, samtidigt som det ska vara strålande sol här i Vara hela dagen..


Dåligt humör! Trött! Ont i ryggen! Ingen bra start på dagen.. :(

Nä får dra upp Olle ur sängen o göra mig klar, för om en timme ska vi åka till Täng och lämna Tindra hos några släktingar till Olle..


Love!

Av Jessica - 19 juli 2009 13:23

Idag är det städning, tvättning, diskning, filmtittning och kortspelande som gäller för oss.. Senare ska vi till Nossebro och träffa min familj.. De drog dit husvagnen tidigare idag så vi har blivit bjudna på middag där sen!


Idag är det grått och tråkigt väder, som vanligt :p Imorgon däremot så skulle det bli lite bättre, dock ska vi ju som tidigare nämnt till Göteborg då och där ska det regna.. :( Jag tror nästan att regnet förföljer oss :p


Börjar nästan få lite hemlägntan faktiskt.. Känns inge kul att bara sitta här och inte kunna göra någonting pga regnet.. Hade det bara varit fint väder så hade jag inte haft hemlängtan.. Nä nu ska jag utmana Olle på en omgång chicago, sedan är det nog dags att hoppa i duschen...


Love!

Av Jessica - 18 juli 2009 08:33

Jaha kanske det var dags för en uppdatering nu då..

Tiden går fort, halv semestern har gått och jag har massor kvar som jag vill göra..

Fast viktigaste av allt är vädret, jag vill ha sol NU!!!


Idag har jag tänkt ta med min lilla familj på loppis och auktion, imorgon ska vi förmodligen träffa mamma, pappa & lillebror :) På måndag blir det mer shopping i Göteborg och sedan Liseberg med Jessica & Patrik..


Olles föräldrar ska åka till Stockholm idag och återkommer på tisdag..

Med andra ord kan vi inte göra några långa resor i helgen då det kan vara lite bökigt med Tindra.. Så på onsdag känns det nästan som att vi måste åka till kusten om vi ska hinna med det..


För sen på torsdag ska vi ut och sen (beroende på vädret) ska vi börja våran resa hemåt.. Har dock planerat in två stopp på vägen hem, Örebro och Stockholm..

Har några kusiner som man inte träffar allt för ofta som jag hade tänkt besöka..

Av Jessica - 9 juli 2009 12:06

Så har vi äntligen kommit fram till Vara.. Eller rättare sagt, igår kom vi fram..

Dock är vädret tråkigt, vi kan inte åka någonstans för vi har en dö trött vovve och tvn jävlas med oss och fungerar bara när den själv vill..


Just nu fungerar den faktiskt men Olle kollar på någon dålig komediserie så jag passar på att sitta vid datorn en stund.. Kanske ska försöka övertala honom till att kolla på Smala Sussie med mig ;)


Ikväll ska han överge mig och åka till Göteborg och kolla på fotboll, jag ber till gud att tvn vill fungera då!! Imorgon däremot är det min tur att överge dom här hemma, då ska nämligen jag och Jessica åka till Ullared och shoppa ;)


Det finns bara ett litet problem, vi har ingen bil att åka i för Jessicas är trasig och jag har inte min med mig.. Hoppas att vi hittar någon vi kan låna bil av, om inte har vi ju alltid Olles bil, det är bara de att jag HATAR att köra den =(


Love!

Av Jessica - 7 juli 2009 11:32

Sent igår kväll anlände vi till Carro i Karlstad.. Hon bjöd på en underbar middag och en mysig kväll ;) Idag jobbar hon dock och vi har planerat att gå på stan en stund.. Håller på att göra oss klar nu men jag passar på att skriva medans nagellacket ska torka ;p


Förmodligen blir vi kvar här tills imorgon dels för att vi kom så sent igår och dels eftersom Carro jobbar idag och jag vill gärna hinna umgås med henne en stund! Imorgon beger vi oss ner mot Vara, förmodligen med ett stopp i Mariestad om Lena och Janne är där dvs.


Annars har vi inte så mycket planerat.. Jag och Jessica kanske ska åka till Ullared på fredag eller lördag, men det är inget bestämt än.. I vilket fall lär det bli lite shopping den här veckan då vädret inte verkar så lovande ;p


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards