Alla inlägg under december 2007

Av Jessica - 24 december 2007 01:22


Är allt stressande över.. Nu ha julklappar handlats klart o slagits in, glittret som ja köpte för ca en vecka sen klär nu äntligen granen, ja ha så gott som städat klart, ja ha bytt lakan i sängen o tvättat 4 maskiner.. Sitter nu ny duschad i soffan o njuter av att så gott som allt är klart.. :) Det som är kvar att göras är att städa toan, dammsuga o diska, men de kan ja göra imorron elr på juldagen.. Huvudsaken är ju att de är klart när du kommer hit babe! Åh va underbart de kommer bli, allt kommer att vara städat (du slipper undan den här gången) och jag är ledig dom första 3 dagarna ;)


Nu börjar ja känna mig lite små trött, ska bara ladda upp några bilder sen ska ja nog ta o krypa ner under täcket o vänta på att du ska ringa o väcka mig ;) Imorgon bitti kommer mina föräldrar o min lillebror hit o äter frukost vid halv 9.. *gäsp* Undra va ja får i morgon paket, de är första gången på flera år som ja inte vet de :D


Bilderna nedan:

1. Lillebror slår in julklappar

2. Jag slår in julklappar

3. Min fina gran med alla julklappar under :)


Merry Christmas!!


Av Jessica - 18 december 2007 23:13


Ja hur va de nu då? Ja skulle slå in julklapparna.. Opps I did it again.. Förstår inte hur ja kan vara så duktig på att skjuta upp saker som inte är akut.. Men ja slog faktiskt in mina föräldrars julklappar, dock ha ja inte satt på snöret eller etiketterna än :P Men saken är den att varför ja inte slog in alla julklappar som de va tänkt, beror på att ja kom på att ja skulle lägga mig o börja kolla på årets julkalender..

"En Riktig Jul" den va rätt bra faktiskt, ett väl godkänt fick den från mig :)


Ska snart sova för imorgon ska ja försöka orka jobba, men först ska ja till Birsta med Linuz o shoppa lite mer julklappar =) Hmm babe, varför kan ja inte bara komma på den perfekta julklappen till dig??


Sweet Dreams!!


Babe I miss u i min stora säng ;)

   

Av Jessica - 18 december 2007 11:00


Så ha snön börjat smälta bort.. Så typiskt, ja som precis börjat tro att vi skulle få en riktigt vit jul i år, vilket vi inte haft på några år här uppe i norrland.. Men ja gör så gott ja kan för att inte tappa julkänslan medans ja är hemma o är sjuk.. Så med Julgranen stående ståtligt o ljus tända överallt, ska ja nu sätta mig o slå in alla hittills köpta julklappar.. Även att på min spellista existerar just nu låtar som: "We Wish You A Merry Christmas" "Rocki'n Around the Christmas Tree" "Santa Claus Is Coming To Town" "All I Want For Christmas" ;) Känner mig nästan som en liten tomte nisse.. :P


Merry Christmas!


Av Jessica - 17 december 2007 23:11

    

Haha nu blir ni allt bra nyfikna va?!

Närå de behöver ni inte bli, de är bara min lillebror som gör mig sällskap inatt.. Så strax ska vi lägga oss o kolla på en film.. Ska bara skriva ett litet fint inlägg här o berätta/visa hur onykter lilla Sandra va förra helgen på personal festen ;)


Se o lär gott folk!! Även att sista bilden ska föreställa Sandra liggandes på golvet i foajén uppe på Södra Berget.. Dock blev inte bilden så bra då jag själv också låg ner :P


Titta o njuuuut!! ;)

  

Av Jessica - 17 december 2007 18:26


Nu är de en vecka kvar till julafton, mm va ja längtar :) fast ja längtar ändå mer till juldagen då du kommer till mig igen.. Vi klädda ju julgranen o julpyntade o så i fredags så nu sitter ja här o myser.. Vi knäppte några bilder, men dom vart tyvärr väldigt dåliga så ja skippar att lägga upp dom :P


I lördags va de kalas för Maria som fyllt år.. Haha och av bilderna nedan kan ni ju se att Maria o pojkarna va lite små dragen, o som vanligt va de ja o Johan som fick styra upp allt ;) Dock fick kvällen en liten oväntad vändning, vi hade "efterfest" hemma hos mina föräldrar o Johan spydde som en trevlig avslutning på kvällen (förlåt Johan att ja drog upp de) .. Dom som bjöd på sig själva va iaf Maria, Ante & Ola (se bilderna nedan)


Nä nu ska ja ta o måla naglarna o lägga mig på soffan o ringa dig babe!!

Och orkar ja ikväll ska ja slå in lite julklappar o lägga under granen ;)


Hörs!!

Av Jessica - 17 december 2007 08:28


Eller inte.. Ja ha knappt kunnat sova inatt då ja vaknar varje gång ja måste svälja saliv, ha så sjukt ont i halsen.. Fast de ha ja ju haft ett tag nu.. Däremot ha ja nu också lyckats få hosta, ont i huvudet o feber.. =( Sen ha ju ja den turen att ofta ha ont i nacken, vilket ja naturligtvis också har idag..

Och när ja ändå är igång o klagar så kan ja ju även berätta att ja just nu är inne i en av mina värsta upplevelser på "röda veckan" :P


Så nu va de färdig klagat..

Ha fått sjukskriva mig idag, så va ska man nu hitta på?? Hm.. rastlös kommer ja ju bli.. fast o andra sidan kan man ligga i soffan, kolla på film, dricka te o äta glass hela dagen utan dåligt samvete ;)


Måste bara skriva o säga att ja nu ha hållt upp med snusningen i 8 dagar.. Ja är riktigt stolt över mig själv faktiskt!! :D


Nä lite mer te o kanske en macka.. Japp nu är de frukost time!


På återseende!!

Av Jessica - 13 december 2007 11:41

  

Så stilla, så sakta

Du tynade bort

Vi stod vid Din sida

så hjälplösa blott

Stilla kom döden,

den kom som en vän

Tog Dig i handen

och förde Dig hem


Det här är dikten som vi valde att ha med i dödsannonsen.. Tycker att den är så fin.. Och den stämmer så bra in.. Min stackars lilla morfar!!

Av Jessica - 11 december 2007 08:11


På mormors födelsedag o allt.. Igår lämnade våran kära morfar oss o sitt lidande och gick vidare..

De hugger verkligen i hjärtat på mig när ja tänker på dig morfar.. Saknar dig redan så oerhört!! Men så länge som du ha fått lidit så skulle ja bara vara egoistisk om ja skulle ha bett dig stannat..


Telefonen på jobbet ringer, ja känner på mig att de är mamma, ja tar snabbt fram mobilen, men nä ja hade inget missat samtal, konstigt då ja fortfarande är säker på att de är mamma som ringer till jobbet.. Men när B-I kommer fram mot mig med telefonen börjar tårarna strömma på mig, inte nu, inte nu, ja ville ju hinna träffa dig tänkte ja.. Mamma bara grinar o säger att han är död, hon vill att ja kommer hem så vi kan åka dit, naturligtvis, ja går o byter om och åker hem o hämtar mamma..


Väl upp på sjukhuset går ja raka vägen fram till morfar där han ligger i sängen, ja tar hans hand och tårarna strömmar på mig.. Ja hör mormors röst på andra sidan sängen, ja går runt o kramar om henne..

Ja hade aldrig trott att ja skulle vilja se en död människa, men ja är faktiskt glad att ja gjorde de!! När alla grinat klart de värsta så ville mormor plötsligt hem.. Men ja satt kvar en liten stund hos min lilla morfar, ja la handen på hans bröstkorg för att verkligen känna så att hjärtat fortfarande inte slog, sen reste ja mig upp o gav honom en kram!!


Min älskade lilla morfar!! Livet har inte alltid varit så lätt o du ha behövt genom gå väldigt mkt lidande.. Ja önskar dig verkligen allt väl o att du har de bra där du är nu!! Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!! Älskar dig morfar!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards