Alla inlägg under september 2008

Av Jessica - 28 september 2008 11:24

Idag är det exakt ett år sedan jag träffade min darling för första gången och idag lämnade han mig.. Nej han gjorde inte slut med mig utan han åkte hem till Vara för att jobba.. Det känns lite jobbigt just nu då vi måste ha ett distansförhållande igen, men förhoppningsvis inte i all evighet.. Jag hoppas o önskar att han flyttar upp hit till mig väldigt snart!!!! ;D


Jag hart gått o blivit dunder förkyld.. Inte bra, jag som har en hemtenta som ska vara klar på fredag och jag har inte ens börjat samla information än :p men men.. om jag ligger i sängen o tar det lugnt hela dagen idag så kanske jag är lite piggare imorgon ;)


Min Olle ha namnsdag idag och jag visste inte de.. :S sorry darling!!! =(


Nä nu ska jag kika om det finns någon lunch att sno av mina föräldrar innan jag ska lägga mig o sova lite...


Love!

Av Jessica - 24 september 2008 07:20

..och den här gången blir jag kvar!

Det har varit snabba ryck, jag har inte riktigt hunnit fatta det här själv..

I lördags packade jag och i söndags lastade jag in nästan alla mina saker i bilen o begav mig hemåt till Sundsvall.. Bli inte ledsen för att ja inte sagt något, för saken är att ingen (förutom mamma o papppa o lillebror) visste nått.. Sen kom jag inte hem förrän söndag kväll o hann tyvärr inte med att överaska alla :(


Men men, sagt o gjort nu är jag Sundsvallsbo igen..

Nej Nej Nej.. Det är INTE slut mellan mig o Olle!!!!!!

Tro det eller ej men jag har börjat plugga.. Pang bom krasch och nu är jag student.. "Projektledarutbildning inriktning folkhälsovetenskap"

Det trodde ni inte om mig va?! ;)


Jaja nu ska ja dricka upp kaffet o sen packa upp lite saker innan skolan kallar.. Ligger ju efter lite grann så ja ha en del att ta igen o sen kommer Olle imorgon kväll så ja ska försöka hinna packa upp o städa lite innan dess.. Med andra ord har jag mycket att göra..


Love!


Av Jessica - 20 september 2008 09:26

Så va de lördag igen.. tyvärr är de inte lika fint väder som förra helgen, men det kan nog bli en underbar lördag ändå, om än bättre utan en massa folk som springer här.. :p


Igår va ja ute på äventyr hela dagen, Mattis mamma ringde vid halv 11 o frågade om inte ja kunde följa med till deras husvagnen hjälpa henne att lasta på en massa grejer på släpvagnen.. Dom skulle riva förtältet idag så det behövde tömas först.. Så halv 12 bar det av mot Mariestad.. En trevlig dag!

Sen hem o göra tacos tills Olle slutade jobbet =) De var en mysig kväll med lite prat, "nu blåser vi snuten", ett glas vin, massa gotta, nån öl och massa massa mys!!! ;) Love you boy!


MEN (japp där kom det) att bära massa möbler och dricka ett glas vin o 2 öl resulterar i att min nacke o rygg är helt väck idag.. Och huvudvärken som kommer från nacken är inte att leka med =/ Man vill hellst bara ligga kvar i sängen och somna om, men ja vet att då blir det bara värre..

Upp o hoppa bara, röra på sig så mkt det bara går, då blir det snart bättre :) Ska nog dra med mig Olle på en skogspromenad om ett tag.. Men först ska jag dricka mitt kaffe o mysa med vetekudden en stund ;)


Så va blir det idag förutom att gå i skogen?

Tyvärr tror jag att vi måste ha en städ dag, känns inte kul att ha de på en lördag, men eftersom jag inte kunde städa igår som ja hade tänkt så kanske vi måste göra det idag ändå.. Tror att ja ska gå o diska nu innan ja lagar frukost =)


Förresten, kanske ska förklara det där med varför alkohol är en anledning till varför jag ha ont idag.. Jo för när jag dricker så sover jag mkt hårdare och jag rör nästan ingenting på mig vilket gör att jag blir stel o får ont, det är därav den bästa medicinen är att röra på sig och INTE att fortsätta sova..


Love!

Av Jessica - 19 september 2008 06:54

Inte ett enda inlägg skrev ja igår.. Konstigt.. Dagen hade iaf mkt att bjuda på, många tankar och funderingar om inte annat.. :p Mycke flyt hade jag också, ja tänkte att ja skulle köpa en lott när vi va på Ica, men det glömde jag helt bort..

Kom och tänka på de igen imorse och då slog det mig även att igår var det exakt

ett år sen jag vann en fin summa pengar.. 18 september måste vara min lyckodag ;)


I vilket fall, idag är det en ny dag, förhoppningsvis med lika mkt tur ;)

Vet dock inte vad jag ska göra idag förutom att städa.. Men det löser sig nog..

Ikväll blir med iaf tacos o massa mys med min Olle ;)

Du är mitt bästa och jag älskar dig darling!!!!


Love!

Av Jessica - 17 september 2008 20:36

Måste bara berätta att det blev ändrade planer, han följde med mig ner i den läskiga källaren efter att ja snyfftat lite ;p Dessutom lovade han att följa med mig ner o städa sen när torktummlaren är klar :D *lycklig*


Och svaret är JA, för er som undrar, ja skiter i va nån av grannarna tycker om tvätt tiden.. Torktummlaren är klar 21.10, vilket betyder att ja dragit ut 1 timme o 10 min på min tid.. Men de är garanterat ingen som kommer klaga direkt till oss, kanske att det kommer en fin liten lapp (i tvättstugan eller i brevlådan) men inget muntligt.. Skulle det mot förmodan komma så ska ja minsann tala om för dom va ja tycker om deras lilla "påhitt" ;P


Love!

Av Jessica - 17 september 2008 20:21

Ja klarade det! Jag höll mig vaken hela filmen igen!

Dock hade ja inte klarat det utan min Ollis ;) Först va han snäll o gav mig lite massage (tro de eller ej, men ja fick fotmassage) sen va han gullig o lät mig äta lite glass.. Haha eller rättare sagt, han åt lite och ja åt liiiite mer ;)

Dessutom fick han några psykanfall under filmen så då blev det plötsligt svårt att inte hålla sig vaken :p


Strax ska ja ner i den där tråkiga tvättstugan igen, blä va less ja börjar bli nu.. Eller egentligen inte då ja inte ha något emot att tvätta så länge ja slipper vika ut strumpor o kalsonger åt rätt håll.. *harklar* Men jag börjar bli trött nu och därför har jag ingen riktigt lust att tvätta längre.. Och inte ökar direkt min lust när det är någon som får sitta o spela tvspel o vägrar att följa med mig ner i den läskiga källaren.. =(


Love!

Av Jessica - 17 september 2008 18:01

Så blev man mätt idag också =) Nästan lite för mätt t.o.m

Snart ska ja ner i tvättstugan och köra igång dagens sista maskin, någon av grannarna har ju ändrat tvätt tiderna.. Förut kunde man tvätta till kl 9 på kvällen, men nu ha någon ändrat så man bara får tvätta till kl 8.. De är ju sjukt!!


Tänk om ja skulle jobba i Göteborg tex, slutar kl 5 på dagarna, är inte hemma förrän halv 7, 7 typ... Hur i h**vete ska jag då hinna tvätta när en maskin tar 122 min?? Idioter som tror att ni kan bestämma!! Haha nu börjar min ilska snart spåra ut o snart blir de riktigt grannsämja här :p Psst.. läs Saras näst senaste inlägg om just sådant ;) (länken till hennes blogg finns här nedan)


Nä men logiskt sätt så ska de inte vara tyst förrän kl 10 på kvällen i hyresrätter..

Då är ju frågan varför VI inte får tvätta till kl 10..?!


Jäjä.. ska ta o fundera ut en film vi ska se på ikväll nu =)

Spelar nog ingen roll egentligen för min del då de känns som att ja kommer somna snart i vilket fall :p Men kl 9 ska ja kolla på 3:an på efterlyst.. Jag har nog inte kollat på de på flera år, men enligt reklamen verkade det sjukt intressant ikväll!!


Love!

Av Jessica - 17 september 2008 12:16

Så va de dags för lunch.. Ägg, tonfisk, majonäs och sallad :)

Tänk att jag alltid saknar min tid på macken med Maria när jag äter det!!

Jag passade iaf på att göra mkt sallad nu, de är så skönt att göra mkt på en gång för då är den redan klar sen när de är dags att laga middag =)


Jag har precis kört igång dagens tredje maskin med tvätt..

När jag ätit klart ska ja ta itu och rensa den resterande delen av högen som ligger här på golvet.. Dvs all mörk tvätt.. Ha även tänkt göra iordning pasta o nån sås o göra några matlådor av.. Haha stackars Ola, han får alltid äta samma mat flera dagar i rad på jobbet :p Men som tur är så slipper han iaf de till middag :)


Jag har nyss varit på arbetsförmedling.. Sjukt tråkigt.. Först fick jag vänta i 35 min på att de skulle bli min tur (jag var först i kön, dom hade bara en handläggare) sen fick ja sitta med en tant med ett snett ansikte o samtidigt som jag försökte koncentrera mig på att inte stirra på henne hela tiden så skulle jag försöka förstå de hon surrade om.. Som tur var skrev hon ut min handlingaplan så jag i lugn o ro här hemma kan läsa va vi kom fram till :p


Hon verkade iaf bli rätt så ställd och hon fick verkligen något att fundera på när jag frågade om vart man hittar tips om hur man ska söka ett jobb som ingen annonserar om..

"Hej jag söker tjänsten som..." kan man ju inte direkt skriva om dom inte ens söker någon...

"Hej jag tänkte höra om ni kanske hade något jobb till mig?" nä de känns inge bra.. =/

Någon som har något tips på vad man kan skriva om man är intresserat av en tjänst på en arbetsplats där dom inte ens söker personal?! Ge mig dom då snarast!!!!

Jag hatar att söka jobb!!!


Nä nu ska jag ta o äta upp sen fortsätta med mina "hemmafru sysslor" ;)


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards