Alla inlägg under november 2007

Av Jessica - 29 november 2007 23:15


Nu är de inte många timmar kvar, hur ska ja ens kunna somna?

Vill så gärna skriva om min överraskning till dig här, men eftersom ja vet att du ibland läser bloggen i mobil så vågar ja inte..

Men nu är de iaf så gott som klart, ska strax hoppa i duschen o sen krypa ner under täcket för att invänta att kl. slår 03.30 :) Ja jag vet att de kanske är lite väl onödigt tidigt att kliva upp, men ja måste faktiskt vakna till innan ja kan köra bil, speciellt nu när väglaget är som det är.. Och dessutom brukar tåget rulla in på stationen 5 över 4 o då bara måste ja ju stå där ;)


Imorgon är ja ledig, skönt!! Då ska vi mysa hela morgonen o sen shoppa loss som få :D Tänk va underbart, ja ha hittat en kille som tycker om att shoppa, haha de trodde ja va omöjligt.. Men iaf.. Sen ska vi hjälpa mor o far att ställa inför lördag lite granna.. Och sen min kära pojkvän så ska du få spö på biljard ;) Du får lova att inte bli allt för sur!! (de gäller även Johan & Maria)


Eftersom ja inte tror att de kommer att bli så mkt bloggande i helgen så måste ja ju förvarna om allt ja vet kommer att hända ;)

På måndag fyller min älskade pappa jämt, vilket vi firar med dunder o brak hemma hos min föräldrar på lördag!

Dock ha ja blivit tvungen att jobba i helgen, men som tur är slutar ja 1 på lördag o sen börjar ja inte förrän 3 på söndag :p

Ja får se om de blir nått bloggade på söndag kväll elr om ja är för trött efter va allt helgen ha bjudit på, men i vilket fall kommer ja att sakna dig då Ola, o ja kommer känna mig så där oerhört ensam igen..


Nä nu ska ja upp om 4 timmar, dags att hoppa i duschen..

Sakna inte mitt bloggande allt för mkt nu girls and boys ;)

Love!


Av Jessica - 28 november 2007 09:18


Haha så va de dags att tvätta, men nej tack, ja orkar verkligen inte packa upp väskan sen i helgen :p Ha tänkt ta ut lite kompledigt imorron så ja hinner fixa de då istället.. Så idag blir de till att diska.. Sen möten o föreläsningar från 10.30 till typ 15.30 O sen ikväll ska ja jobba.. Måste försöka hinna öva lite på biljard också, ha ju blivit utmanad av Ola igen o eftersom de inte blev nått av de sist så kan ja ju inte säga nej.. haha, håll tummarna för mig nu allihopa!! =)


Snart får ja träffa dig igen babe! Me miss u!


I'm nobody without you,

just a shell

I'm like a flower with no smell,

it's a living hell

Yeah, I'm nobody without you,

just a frame

I'm like a fire with no flame,

I'm living in shame

  

Av Jessica - 27 november 2007 07:57


Stress hit o stress dit, när ska man få ha sin "egen" tid egentligen?

Kommer hem 04.09 igår natt, skyndar sig hem o sover några timmar.. Upp o hoppa, jobbet kallar, stressar emellan 3 jobb pass.. Klockan slår 22.00, ja kommer hem o styr mina steg mot sängen..

Idag ringer Ola o väcker mig 06.30, vilket va underbart ;) men sen är de bara att stressa vidare, blodsockret va lågt så ja måste äta frukost innan ja gör något annat.. Sagt o gjort, sen måste här tvättas, nu ha ja kört igång en maskin, ska ta o koka lite kaffe nu o sätta mig o bläddra lite i en tidning innan de är dags att stressa iväg igen, jobbar 10-18 idag, sen ska ja o Maria springa i Birsta en sväng o sen ska ja hem o greja lite innan de är dags för att ladda upp inför mitt underbara passa imorgon (10.30-22.00) :p


Jag längtar tills på fredag, då kommer min Olis hit o dessutom är ja ledig :)

Kan de bli bättre?! Åh va ja längtar!!!!!

Ja tänkte ge dig en puss, men nu får du ingen av mig, du kallar mig för problem barn.. Socbarn!!!!


Puss o hej, till alla utom dig :p


Av Jessica - 23 november 2007 00:07


Jessica torsdag:

*Jobbat 9.30 - 21.30 (fick dock sluta nästan 1 timme tidigare)

*Shoppat 2 söta klänningar/tunikor

*Tvättat bilen

*Käkat middag

*Duschat

*Vattna blommorna

*Packat

*Målat naglarna

*Fixat lite ny musik till min mp3 (och laddat den)

*Laddat  mobilen


Ha hunnit med de mesta som de va tänkt att ja skulle hinna idag, dock hittade ja inga skor att införskaffa o ja ha inte hunnit noppa ögonbrynen, men de ska nog gå bra ändå ;)


Nu sitter ja o väntar på att Fredrik ska komma o hämta mig o skjutsa mig till Ånge.. Mitt tåg går därifrån 02.44 inatt :p

Även att ja hade fixat skjuts o allt, men vid 4 idag fick ja reda på att vi inte hade någon bil, dessutom skulle hon plötsligt jobba imorron.. Ajdå, biljetterna va köpt o allt, så som en dåre med lite lätt panik skyndade ja mig att ringa runt för att höra om någon va sugen på att skjutsa mig.. Fredrik blev min räddare i nöden!! Tack gubben, ja är skyldig dig nu kan ja lova!!! *puss på kinden*


Så imorron kommer bli min bästa dag på länge, ja är ledig o ska ja få träffa min babe! Åh va ja längtar nu!! <3

Och ett litet plus är ju att ja ska få åka till göteborg o shoppa ;)


Nä nu orkar ja snart inte vänta längre.. Kanske ska fixa de sista o ta o ringa Fredrik o höra va han gör.. Japp de ska ja!!


Jessica is back in Sundsvall på måndag 04.10 =)

På återseende!


Av Jessica - 21 november 2007 10:03

   

To see you when I wake up

Is a gift I didn't think could be real.

To know that you feel the same as I do

Is a three-fold, utopian dream.


You do something to me

That I can´t explain.

So would I be out of line if i said

I miss you.


I see your picture,

I smell your skin on the empty pillow, next to mine.

You have only been gone ten days

But already I´m wasting away.


I know I´ll see you again

Whether far or soon.

But I need you to know that I care

And, I miss You.

  

Av Jessica - 20 november 2007 11:13


Ibland går tiden så fort o ibland inte.. Idag så ha ja diskat, plockstädat, vikt tvätt o grejjat.. Ha även ringt o bråkat med försäkringsbolaget.. Men de är ju lönlöst o ja blir bara deppig när ja tänker på allt som hänt.. Fast de borde ja ju inte bli då ja fortfarande är i livet.. Fasen vilken tur ja hade den gången ändå..! Ha även hunnit att prata med mamma en stund, de va länge sen nu! Sen så ha ja ju pratat med dig också så klart!! ;) Vill prata med dig nu med, men du är o gör nån inspektion på nått fängelse.. Haha akta så du inte blir kvar där! :p


Idag ska ja hämta mamma på jobbet o åka o handla med henne lite, sen ska ja hem o dammsuga (eftersom ja fortfarande inte ha gjort de) o städa toaletten.. Sen ikväll ha ja tänkt fika med Linuz, om du nu inte ha glömt bort mig :p


Haha dåligt sjuk dröm du drömde om mig då.. Att vi bodde ihop o att vi ute på en kvällpromenad o sen hoppade ja från en bro o tog livet av mig.. Haha Linuz, du behöver inte vara orolig, de kommer aldrig att hända!! :)


Skulle även behöva hinna packa idag, för imorron o på torsdag jobbar ja både dag o kväll.. O sen på natten mot fredag går tåget, haha även att de går från Ånge, så förbered dig på en lång natt Anna ;) Miss you babe! Men på fredag kommer ja ner till dig!! *Puss*


Nä nu är de snart dags för lunch o en dusch, sen måste ja skynda o hämta mamma, hon slutar kl 13 idag :)


Puss & Kram


Av Jessica - 18 november 2007 11:21


.. är tydligen jag!

Då jag o min pojkvän hade en diskution igår kom han fram till att jag tänder på minderåriga.. Själv protesterade jag o hotade med att lägga på luren.. Men efter hans lilla utlåtande om att de är jag själv som säger de, började jag fundera.. Eftersom jag kallar honom för "en liten pojke" och "fjortis" så måste de ju vara så att ja tänder på mineråriga menade han.. Nja.. Kanske inte riktigt så då förklarade jag.. Visst ja kommer inte sluta kalla honom för fjortis men jag är INTE någon som raggar på minderåriga! Men jag måste nog erkänna att ja är en fjortisraggare, MEN ja raggar o tänder bara på min fjortis ;) *Puss*


Jobbet kallar!! Jalla Jalla!

  

Av Jessica - 17 november 2007 16:34


Så ska man jobba sitt första disco på Mysack, första gången på Domsaga överhuvudtaget faktiskt.. Men de ska väl inte vara några problem, har ju jobbat på andra gårdar än min egen förut så.. =) Dock är ja lite trött, men ha ju fått sova iaf 2,5 timme nu mellan jobben så de ska inte heller vara några problen..

Så nu ska ja strax ta o åka, men först ska jag till moster en sväng och käka middag ;) Tack tack! Hoppas hon ha köpt några nya kläder elr skor som ja kan låna, nä nu vart ja nyfiken.. Måste skynda mig dit!!


Grattis Olas Pappa!! ;)


Puss hej!


Ovido - Quiz & Flashcards