Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 30 maj 2009 09:00

Sommaren har verkligen kommit nu och den verkar ska stanna! Sorry Olle men jag vet inte om jag vill åka söder ut i sommar :p För en halv timme sen kollade jag hur många grader det var, då va det 16 grader på baksidan i skuggan, nu däremot är det 17 grader.. Det är nästan så att jag inte vill veta va det är i solen och hur varmt det kommer att bli senare idag..



Vädret börjar nästan likna utomlands, synd bara att vi inte har palmer och sån här härlig strand.. Då skulle jag ta ledigt hela sommaren och bara ligga där och njuta ;)


Idag ska jag jobba, gruvar mig för hur varmt det kommer vara och hur många glassar jag kommer behöva göra?! Detta kommer inte bli min dag tror jag..


Nä, dags för frukost, sen ska jag skjutsa lillebror till stan och sen ska jag SOLA!!!


Love!

Av Jessica - 29 maj 2009 17:27

Tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder ifrån grill festen i lördags :)

Dock bara så här en vecka i efterhand :p Sorry gott folk!


Patrik leker dj..


Olle, Tindra & jag poserar :p


Patrik, jag & Jessica i ett ganska lugnt tillstånd :)


Niklas, Olle, Tindra (som blir bjuden på öl :p) & Patrik..

 


Kan det vara så att vi börjar gå in i dimman?

Jag, Anna, Jessica & Elena..

 


Patrik & jag sveper :)

 


Hela kvällens gäng utom fotografen och chauffören, Johanna..

Som tyvärr inte fick vara med på bild denna kväll :(

 


En riktigt trevlig kväll! Tack så mycket allesammans!


Love!

Av Jessica - 29 maj 2009 12:56

Äntligen är vi klara och har skickat in uppsatsen! Nu kan jag slappa heeela helgen, förutom att jag ska jobba då förstås :p Tur att glass maskinen är lagad nu så att jag inte behöver höra några kunder klaga på det.. Fast å andra sidan är det bättre att dom klagar på de än på hur glassarna ser ut efter att jag har gjort dom :p


Till veckan ska vi ha opponering på våran uppsats, men de är då, nu ska jag vara ledig ifrån skolan och bara ta det lugnt! Dessutom måste jag ju spara pengar, ska försöka få ut lite filmer på tradera i helgen också :)


Underbart väder är det idag också, ska snart ta och gå ut och lägga mig på mina föräldrars altan (hatar att ligga på gräset) och sola o läsa lite..

Ha inte bestämt mig än om Tindra ska få följa, men de tror jag nog, så kan jag passa på att borsta henne :) Ja så får de bli, solen här kommer vi!!


Love!

Av Jessica - 29 maj 2009 07:30

Måste bara lägga ut denna bild som jag stulit ifrån Idas blogg..

Tycker ju att de var så otroligt söta på den här bilden..


 Nova och mamma Ida


Love!

Av Jessica - 29 maj 2009 06:40

Godmorgon!


Ibland kan jag tycka att människor är lite väl fördomsfulla.. Speciellt äldre herrars syn på yngre tjejer som jobbar på en mack.. Igår hade jag en äldre man som skulle köpa olja, hade mycke kunder så jag kunde inte lämna kassan, när det väl blev en paus och jag såg att mannen stod kvar så tänkte jag gå fram och fråga om jag kunde hjälpa honom med något, men då gick han..


Alla kanske inte tycker att det är så märkvärtigt, men efter att snart ha jobbat 6 år på mack så vet jag hur de flesta fungerar (en fördom från min sida, jag vet)..

Så många gånger de inte trott på vad jag säger eller vägrar ta hjälp av mig, trots att jag är den som jobbat där längst av extra jobbarna..


I vilket fall, sånt kan göra mig upprörd, bara för att jag har långt hår, bröst och inget som hänger mellan benen på mig så ska jag inte kunna nått om bilar..

Visst jag kan inte allt, men att fråga kan väl inte skada?! Tänk på det innan ni ger er ut, vart ni än ska eller vad ni än ska göra, tveka inte att fråga!


Love!

Av Jessica - 28 maj 2009 14:44

Först var jag till Ida och fikade, sen åkte vi ner på stan en sväng, men först förbi min systers affär.. Vi (eller rättare sagt jag) shoppade lite idag på stan..

Bl.a köpte jag lite underkläder, presenter till Selma, en liten present till Nova (som hon verkade gilla), tyg (som mormor ska få klä om Tindras pall med) och så bytte jag ett par örhängen som var vända åt fel håll när man satte på sig dom.. :p


Sedan blev det en fika på vårat gamla ställe, city café.. :) Nova verkade väldigt nöjd när hon satt och åt på mammas bankomatkort och varvade med att hålla i mina händer :p Efteråt gick Nova o Ida för att träffa morbror och jag gick bort till syrran för att hämta bilen och åka hem.. Väl hemma möttes jag av en överlycklig vovve som var kissis och hungrig, nu ligger hon framför mig på mattan o tuggar ben..


Ska strax gå och duscha för att sen åka och jobba, har ju lovat att ta Malins pass idag.. Men det är skönt att Björn inte slutar förrän 18.00, i vanliga fall blir man själv vid 17.00 Funderar på om jag ska be Malin att byta pass med mig på söndag, men då kommer jag ju att få jobba mitt på dagen och missa det fina vädret, men ändå skönt att få vara hemma en kväll med familjen när vi sen ska vara på vift både två till och från till veckan..


Love!

Av Jessica - 28 maj 2009 07:12

Folk är dåliga på att kommentera på min blogg :( men jag hoppas iaf nu att det finns någon som kan svara på min fråga..


Vad kostar det att skicka en dvd film, frakten alltså?


Ha som sagt tänkt lägga ut några filmer på tradera och själv hatar jag när inte frakten står med så jag tänkte skriva med den..


Love!

Av Jessica - 28 maj 2009 06:23

är vad som severas till frukost idag.. Lite knepigt? Ja vet, men så är det när man äter LCHF :) Ska strax ta och koka äggen, Olles alarm ringde nu så han kliver nog upp snart.. Mitt däremot har inte ringt än, däremot har min andra väckarklocka "Tindra" väckt mig ett antal gånger så nu ha jag gett upp de där med att sova :p


Ja, idag trodde jag att ja skulle på stan med Ida men så läste jag hennes blogg nyss så blev jag osäker då hon skrivit att hon "kanske" ska på stan med mig idag.. Hm.. Jag som vill äta glass i solen Ida!! För övrigt funderar ja på om ja ska komma hem till dig lite tidigare och ta en kopp kaffe på din balkong ;)


Fan jag, eller rättare sagt vi, håller på att bli beroende av att sälja saker nu..

Mitt delemma igår löste sig snabbt då jag inte hörde något ifrån dom andra förrän den första hade köpt det, så först till kvarn blev det.. Och mitt samvete kändes rent och bra :) Kommande grejor som ska läggas ut och säljas:


  • Olles bil (kanske)
  • En massa filmer (måste bara kolla ut vilka)

Finns säkert mer, måste bara rensa och hitta fram det som ligger undan gömt :p

Nä nu ska jag koka ägg och dricka kaffe.. Sen blir det en lång promenad med Tindra som just nu börjar bli otålig då aldrig husse kliver upp fast klockan har ringt..


Love!

Ovido - Quiz & Flashcards